Tot ce trebuie să știi ca să începi o campanie pe Facebook

În urmă cu 7 ani, când am făcut prima campanie pe Facebook, eram la fel de derutată ca și tine. Targetul era să promovez două evenimente culturale non-profit care se învârteau în jurul minorităților.

Nu voi da mai multe detalii, că nu asta este ideea. Îmi aduc aminte că eram ușor confuză. Eram familiarizată cu platforma Facebook destul de bine însă doar în scopuri de socializare. Nu și de business. Contul mi l-am făcut în 2009. Așa că am făcut ca orice om – m-am apucat să citesc documentația pusă la dispoziție de facebook.

Acum este mai simplu. Ai la dispoziție Facebook Business unde poți învăța singur (click aici dacă vrei să accesezi platforma), timp să ai. Nu mai zic de nenumăratele resurse video sau cursuri pe care le găsești pe Google. Pe atunci, audiența nu era la fel de mare ca acum.

Între timp, Facebook a câștigat o popularitate imensă și acum beneficiază de o audiență incredibilă – 2 miliarde de oameni. Depinde de tine dacă știi să ajungi la oamenii pe care îi dorești să îți cumpere produsul sau să aleagă serviciile tale. Ei sunt acolo – tu trebuie să știi cum să ajungi la ei.

Îți voi reda pe scurt pașii pe care trebuie să îi faci pentru a lansa prima ta reclamă. Studiul de caz pe care îl redau în articolul acesta este pentru un business la început de drum, fără notorietate și clienți.

Plecăm de la premisa că aveți un website și o pagină de Facebook. Așa că dacă nu ai una, fă-o acum (intră aici dacă vrei să îți faci pagină de facebook). Pentru a lansa reclame, nu este nevoie doar de o pagină de Facebook. Trebuie să activezi și contul de Business Manager, de unde vei administra reclamele tale (intră aici pentru setarea business manager).

Pentru a seta evenimente care să măsoare acțiunile care au loc pe site, trebuie să instalezi și Facebook Pixel. Acesta se poate instala în tot website-ul sau doar în anumite pagini de interes. Pentru a instala pixelul, click aici. Bun, mergem mai departe. Lansăm Business Manager și începem să construim.

1. Setează-ți obiectivul

De obicei îți setezi obiectivul în funcție de strategia ta de business. Facebook oferă 3 categorii mari de obiective: awareness, consideration sau conversii. În cazul nostru, dorim să creștem pagina de facebook pentru a ne face cunoscute produsele. Așa că alegem consideration ->engagement->page likes. Denumim campania și mergem mai departe.

2. Definește audiența și bugetul Să spunem că sunteți social media trainer și doriți să aveți doar cursanți din București. Alegem locația, vârsta, sexul și limba și în secțiunea detaliată de targetare – alegem la interese social media și din demografice – șomeri. Ai grijă ce vârstă alegi. Nu extinde range-ul de vârstă până la 65+.

Limitează-te la oamenii care încă au chef să învețe lucruri noi sau caută noi oportunități de angajare. Este mult mai probabil ca aceștia să își dorească să urmeze cursurile tale.

Dacă nu vrei să fie restrâns poll-ul de audiență, poți lăsa doar social media ca interes fără a îi targeta neapărat pe cei care nu au un job. Sau poți rula două reclame identice – la a doua nu mai restrângi audiența, lași doar ca interes social media. Astfel testezi ambele audiențe.

3. Desenează reclama

În zona aceasta alegem formatul reclamei, titlul reclamei, imaginile, adresa site-ului, textul linkului afișat și butonul de call-to-action (CTA). Aici ar trebui studiate un pic culorile ce atrag atenția oamenilor, in funcție de ce vrei să obții de la ei.

Sunt tot felul de studii care pot să îți furnizeze date cu privire la alegerea culorilor. Așa că dacă și voi ați ales să dați click pe anumite reclame, culoarea sigur a contribuit la alegerea voastră. Eu aș alege albastru, verde, mov, roșu, portocaliu, galben. Fiți atenți la butonul de CTA și ce culoare alegeți pentru a avea un contrast de succes. Sfatul meu este să nu va opriți la o singură reclamă.

Testați mai multe imagini și texte pentru reclame, astfel veți putea testa un pic audiența. Unele imagini livrează mai bine, altele nu. Testează și învață din greșeli. Tot aici poți alege unde să se plaseze reclama. Poate vrei să apară doar în fluxul de știri pe telefon, fără desktop. Sau puteți alege plasarea implicită aleasă de Facebook care va permite optimizarea destinațiilor de afișare a reclamelor cu scopul obținerii celor mai bune rezultate, cu un cost cât mai eficient.

4. Plasează comanda

Acum ești gata de lansare. Nu în spațiu, ci doar în oceanul de audiență a Facebook-ului. Dați click pe plasează comanda și așteptați ca reclama să fie revizuită de Facebook. Abia după ce veți primi aprobarea, reclama va începe să fie publicată.

Nu uita, dacă reclama livrează bine, cu un buget zilnic de 10 lei, poți obține rezultate foarte bune. Înarmează-te cu răbdare. Rezultatele se obțin în timp.

Dacă articolul ți s-a părut util, nu uita să dai share.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *